Genom svårigheter mot stjärnorna.

tisdag 7 augusti 2012

Du lever bara en gång, varför inte passa på att njuta och älska dig själv?

Hej på er! tänkte blogga lite om kroppsideal nu, fick en massa ideér i Finland på saker som jag kunde blogga om så nu kanske det blir lite fart här.

Okej, ni har hört det förut, att man inte ska låta sig påverkas av allt som står i tidningarna och alla bilder på alla supersmala perfekta dröm modellerna från Victoria's secret fashion, men hur lätt är det egentligen att inte låta sig påverkas av det? Inte alls! eller ja, det beror ju helt klart på vem och hur man är som person men jag tror vi alla tjejer någon gång i våra liv har känt att vi måste ändra på oss. Jag gör ju det hela tiden! Då kanske ni tänker att det är lite konstigt att jag ska skriva till er som läser detta att ni inte ska låta er påverkas om jag själv gör det, men sanningen är den att jag skriver det här blogginlägget till mig själv också, så jag kan läsa det om och om igen och tillslut kanske fatta att jag är bra som jag är, att jag inte borde bry mig ett dugg om alla smala tjejer omkring mig. Under den här sommaren (som inte riktigt är slut än) har jag jobbat så oerhört mycket på min självkänsla och på hur jag vill vara som person, och nu när jag tänker efter så har jag bra mycket mer självförtroende än vad jag hade när sommaren började, och jag kan titta mig i spegeln utan att tänka på allt som jag vill ändra på mig själv utan tänker på det jag faktiskt tycker om att se hos mig själv. Men ibland så kommer ju självklart den där tanken på att jag skulle vilja se ut som en av modellerna i tidningarna, but that's life!
Ni som läser min blogg sen tidigare vet att jag håller på att träna och äter nyttigt, först var det ju allra mest för att gå ner i vikt, för jag trodde att det var det ända sättet för mig att må bra och trivas med mig själv, men nu när jag hållt på ett tag så tränar jag mest för att må bra inombords och för att få kunna leva det liv jag vill.

kan smala tjejer lägga upp en bild i underkläder, så kan väl jag oxå!
Ska vara ärlig och säga att jag ser mindre ut på bilden eftersom jag tog den uppifrån, annars hade man inte sett något. Så egentligen är jag inte så lång som jag ser ut att vara och är nog lite bredare.


Innan jag avslutar så vill jag säga att under min "kamp" med självförtroendet så är det två personer som inspirerat mig så oerhört och det är min Mamma, och Molly Sanden, då hon själv har skrivit mycket om kroppsideal i sin blogg.

PUSSS

1 kommentar: