Genom svårigheter mot stjärnorna.

söndag 6 februari 2011

"No poo"

Hello fuckers!

HAHAH ;)

Jag är så himlans trött på mitt ´hår nu och tänker prova olika metoder till att få ett mer friskt hår och inte helt livlöst som det är just nu.
Så jag tänkte pröva "no poo" har ni hört talas om det ?
Jag vet inte riktigt om det funkar men kan ju alltid testa.
No poo betyder "inget shampoo" eftersom att shampoo ( och balsam) innehåller mycket kemikaljer så är det egentligen inte så bra för håret, visst det känns bra i någon dag men det sliter egentligen bara!
Jag tänker börja med bara balsam, och ett balsam jag vet är bra om man ska sluta med shampoo är Eldorado balsam.

Att sluta tvätta håret helt är också bra men det låter ju lite äckligt så, nej tack!

Det finns också en del som bara tvättar håret i vanligt vatten.
Men jag äslkar när mitt hår  luktar gott och är glansigt så jag testar med bara balsam och hårinpacknig två gånger i veckan.
Ska också sluta platta mitt hår och sluta använda hårspray, jag sätter upp håret i en bulle eller fläta ist.
Sen om några veckor får vi väl se resultatet!!

Ojojoj, väldigt liten bild ser jag nu...



Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar