Genom svårigheter mot stjärnorna.

onsdag 2 januari 2013

Min nyårsafton

Tänkte nu att jag skulle berätta lite om min nyårsafton för er. Ja som sagt så var det ju inte 100% säkert att vi skulle komma iväg till Dunker men det ordnade sig med taxi senare så det var ju tur!

Vi sex så gick Julia, jag och pappa ner till grannarna för att äta middag (mamma jobbade natt så hon var tyvärr inte med..) Till förrätt blev det toast skagen och det var riktigt mumisgt! Till varmrätt bjöds det på potatis och rotfruktsgratäng med fläskfilé som var fylld med lite mjukost och senap och jisses vad god gratängen var :o
Efterrätten missade tyvärr jag då jag och Emma knallade oss iväg på förfest hos Isagel, vi fixade till oss lite extra och sedan bar det av vidare mot Dunker. Det var väldigt segt i början men det blev bättre och bättre, tills högtalarna la av.. I typ två timmar var vi utan musik men det löste sig tillslut strax efter tolvslaget då alla gick ut och smällde raketer och sprutade champange (hur fan de nu stavas?!)
Sedan dansade vi vidare resten av kvällen och det var bra mycket bättre och roligare än året innan!
Ja och senare mot två/tre slaget tog vi en taxi tillbaks till köpingen och sedan gick jag hem och sov till eftermiddagen igår. Och igår blev det tårtbakande för hela slanten då min fina Amanda fyllde 16 år!!
Hon blev riktigt glad för tårtan och jag blev glad för att jag kunde ge henne något iallafall. Jag åt dock ingen tårta eftersom att mitt nyårslöfte började igår och det är att vara helt utan godis ända tills mig födelsedag som är den 21 mars! Tror ni jag kommer klara det?!
Jag är inte riktigt säker men jag ska göra mitt bästa! ;)

Hur var eran nyårsafton undrar ju då jag? Berätta!

jag hade en bättre bild på hur jag såg ut men detta får ni nöja er med!






Nu ska jag kolla på sagan om ringen med lillasyster hade jag tänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar